Yükleniyor . . .

INFLUENCERLARIN DÜŞMEMESİ GEREKEN 6 HATA

Influencer, 21. Yüzyılın yeni mesleği olsa da 2020 yılında Satürn Kova’ya geçerken, Dünya devrim geçirdi ve tüketim anlayışı değişti. Yeni sektörlerin ortaya çıkması aslında bir yerde perakendenin de kendi medyasının oluşmasıyla ilgili. Perakendenin kendi medyasının oluşması ve kendi kanallarını dijital dünyaya uyarlaması, bugüne kadar kök salmış birçok markanın dışında perakendenin dijital medyasını oluşturdu. Perakendenin dijital medyası neyi doğurdu diyecek olursanız, işte burada influencer ortaya çıktı. Influencerların 21.yüzyılda gerçekten Dünya’da bir karşılığı var mı? Ülkemizde son yıllarda bir rüzgardı lakin bu rüzgar bitti mi? Dünya, ınfluencerların tavsiyelerine geri dönecek mi? Gibi sorular eğer kafanızda oluşacaksa perakendenin dijital medyadan vazgeçmeyeceğini göz önünde bulundurursak, buralarda moderatörler oluşacak. Her marka belki de bir ünlüyle eşleşecek.

Influencer Olmak İsteyenlere Tavsiyeler

Son günlerde popüler olan bu kavram son yıllarda yeni dünya düzeninin getirdiği önemli kavramlardan bir tanesi. Öyle ki global markalar da Influencerlar ile çalışmak için yeni stratejiler geliştiriyorlar. Dünyamız son bir yıldır yavaşlamış olsa da gençlerin aklında şu anda geleneksel mesleklerden ziyade birer Influencer olma hayali var.

Her Şey Ortaklık Değildir: Eğer bir Influencersanız veya Influencer olmaya karar verdiyseniz etkileşim, ürün ve ortaklıktan önce kişisel karakterinizi ortaya koyan içerikler ile göz önünde olmalısınız. Bu gibi organik bir yol izlemek, sizi tüketiciler karşısında sadece bir "proje" olmaktan çıkaracaktır.

Sayılara Takılmak Yanıltır: Düşülen en büyük hatalardan birisi de sayılara bağımlı kalmak. Influencer olmak yolunda takipçi sayısından ziyade etkileyici, özgün içerik sahibi olmanız gerekiyor.

Karakterinizi Geri Plana Atan İşlerden Uzaklaşın: Günümüz dünyasında birçok firma kişilere ticari gözle yaklaşıyor ve karşılıklı amaçlar uğruna yanlış stratejiler belirleniyor. Bu noktada kendinizi en iyi yansıtabileceğiniz projelerin içinde bulunmak sizin için daha iyi olacaktır.

Performans Takibi Yapmamak: İş takibi her işte olduğu gibi Influencerlık alanında da oldukça önemlidir. İçinde bulunduğunuz bir işin ücretini aldıktan sonra o işle bağlantınızı kesmeyin. Sonuçlar ve geri dönüşler performansınızı yansıtır, unutmayın.

Fikir Vermemek: Birlikte proje yürüttüğünüz markaların kesin boyunduruğu altında kalmaktan ziyade etkileyici fikirler ile proje içerisindeki farkınızı belli edebilirsiniz. Bu sizi diğer Influencerlardan bir adım öteye taşır.

Takipçiler Ne İstiyor?: Influencerlığın en can alıcı noktalarından birisi de sizin ürettiğiniz içeriğin kimlere hitap ettiği, aynı zamanda takipçilerinizin en çok hangi sosyal medya alanında vakit geçirdiğidir. İşte bu soruların cevabını bulduğunuz anda kendiniz için en doğru stratejiyi belirleyebilirsiniz.

Not: 2025 yılının Şubat ayında Plüton Kova’ya geçtiğinde perakendenin oluşturacağı dijital medyada içeriği bir cast eden olacak. Dolayısıyla influencerlar birçok markanın yüzü olacak. 

Astrolog Zeynep Turan
Yazının Her Hakkı Saklıdır.
10.07.2024 Tarihinde Kaleme Alınmıştır.

Zeynep Turan

Twitburc Kurucusu & Astrolog

Hayatınızla ilgili keskin bir viraj aldığınızı düşünüyor olabilirsiniz. Peki, o zaman size bir soru; İçinde bulunduğunuz dönemin hayatınızdaki en zor dönem olduğuna nasıl karar veriyorsunuz?Astroloji bunları yıl yıl cevaplıyor! Zeynep Turan; doğum haritanızda yani horoscope haritanızda, size özel olayları anlatırken, olayları nasıl yöneteceğinize dair danışmanlık da veriyor…Siz doğum bilgilerinizi veriyorsunuz, Zeynep Turan doğum anınızdaki gezegen konumlarından hayatınızda neyin öne çıktığını anlatıyor.
Danışmanlık Hizmetleri